den första december!

Ja, idag är det den första december!
Hur många har kollat på julkalendern? Är den bra?
Jag har bara varit i skolan idag, det var kul... Jag har inga läxor i kväll! Jag har nämligen haft "study hall" idag.
Study hall är som en sorts håltimme, fast man måste byta ut en annan lektion för att kunna ha det.
Så jag gjorde alla mina läxor då!
Ja... jag har lärt mig att säga några olika frukter på kinesiska. Till exempel (uttal):
Äpple= ping-gå (nästan som pingu, fast på kinesiska)
Mandarin= ju-zi (låter typ som om man säger juice...)
Päron= li (ja, det är ganska lätt, fast man säger det med ett långt "i": liii)
Träna på det!
Kram, kram.

Kommentarer
Postat av: frida

oh fin bild! KUL

2009-12-01 @ 12:57:25
URL: http://fridayphoto.blogg.se/
Postat av: Clara

Julkaländern var inte bra-.-

Halva tiden så typ sjöng dom om att julen var kul, men det blir kanske bättre i morgon:)

2009-12-01 @ 16:14:33
URL: http://godisboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0