Hainan!

Jag har ju varit på Hainan i några dagar tillsammans med M&M, Li, Emelie, Frida, mamma, John och William. Hainan är en ö som hör till Kina, det ligger en timmes flygresa från Shenzhen.
Det var 28 grader varmt och sol varenda dag vi var där! Vi bodde på "Hotel Golden Palm", som låg nästan precis intill stranden. Det fanns ett poolområde som var väldigt mysigt, där vi var mesta delen av tiden eftersom mina småkusiner är totalt galna i att bada. Jag tror att de var mer under än över vattnet!
Vid poolen fanns det en liten bar där man kunde köpa fruktdrinkar och glass. Första dagen hade de till och med bra musik där, men sen spelades det en och samma låt i tre hela dagar! Kineser verkar inte ha något emot upprepning, men vi höll på att bli galna! Låten var någon sorts kinesisk nyårssång med en massa småbarn som sjöng. Det lät som en blanding av en militärmarch och en barnsång.
Jaja, havet var i alla fall helt underbart att bada i... Det var ganska stora vågor, svalkande och helt turkosfärgat. Superhärligt!
Jag har bara slappat hela tiden, läst, solat och lyssnat på musik.


Jag och Frida i poolen


Stranden


Emelie som masserar mina fötter :)


Vid frukosten


Kineserna vill alltid ta kort med västerlänningar... här var det en tjej som ville ta kort med Emelie och Frida för att de såg ut som Snövit!

Kommentarer
Postat av: Hanna En

vilken fin strand, lyckos dig<33

glad alla hjärtans dag<33

2010-02-14 @ 10:51:09
Postat av: Frida

Söta små kusiner du har! Du är också jättesöt!

2010-02-14 @ 17:28:02
URL: http://fridayphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0